INFRACON on hankintapalveluihin erikoistunut konsulttitoimisto

Rakennuttaminen

Palveluumme kuuluu rakennuttamiseen liittyvien tehtävien tai niiden osakokonaisuuksien tuottaminen:

  • Tarjouspyyntövaiheen hankinta-asiantuntijatehtävät
    • tarjouspyyntöasiakirjojen laatiminen sopimuskokonaisuus huomioiden:
      • hankintamallit (ml. urakkamuoto)
      • hankintailmoitukset
      • sähköiset tarjouspyyntöasiakirjat (esim. Cloudia tmv.)
      • toimeksiantokohtaiset/urakkakohtaiset tuotevaatimukset
      • urakkakohtaiset laatuvaatimukset (LVR-ideologia näkökulmasta)
      • päätöksien valmistelu eri vaiheessa

 

  • Tarjousten avaus- ja käsittelyvaiheen hankinta-asiantuntijatehtävät
    • tarjousten avaus- ja käsittelytilaisuus

 

  • Sopimusvaiheen hankinta-asiantuntijatehtävät
    • sopimusneuvottelut, sopimuskatselmus, urakkaneuvottelut

 

  • Urakan toteutusvaiheen hankinta-asiantuntijatehtävät
    • projektinjohtotehtävät
    • urakan valvontatehtävät
    • laajat rakennuttamistehtävät
    • valvoa sopimuksen toteutumista suhteessa sopimusvelvoitteisiin
    • seurata sopimuksen taloudellista toteutumaa ja verrata sitä alkuperäiseen budjettiin
    • valvoa urakan teknistä ja laadullista toteutumista
    • valvoa ja raportoida rakennustyön edistymistä (aikatauluseuranta)
    • urakoitsijan laatimien laadunvarmistussuunnitelmien tarkastaminen
    • urakoitsijan palveluprosessin seuraaminen ja havainnointi
    • suunnittelua sisältävien urakoiden ratkaisuiden teknis-taloudellinen tarkastelu ja asiantuntijatehtävät
    • turvallisuuskoordinaattorin tehtävät
    • turvallisuus- ja riskienhallinta-asiantuntijatehtävät
    • mallipohjaisen laadunvarmistuksen kehittäminen
    • digitaalisen luovutusaineiston sisällön kehittäminen
    • digitaalisen luovutusaineiston analysoinnin kehittäminen

 

  • Vastanottovaiheen tehtävät
    • vastaanottoon liittyvät tehtävät
    • vastaanottoprosessin kehittäminen
    • laatupalaverit
    • katselmukset, taloudellinen loppuselvitys, vastaanottotarkastus
    • päätöksien valmistelu

 

  • Takuuvaiheen tehtävät
    • takuutarkastus

 

  • Urakan lopullinen hyväksyminen

 

  • Muut tehtävät
    • Esittää päätöksiä sopimuksia koskevissa ongelma- ja riitakysymyksissä
    • Avustaa reklamaatiomenettelyissä.